A két év körüli kisgyerekek agya olyan, mint a szivacs: mindent könnyen magába szív. Mihelyst hall valamit, a memóriája azonnal működésbe lép, főleg, ha mozgásos tevékenység is társul hozzá.
Jó módszer a mondókák tanulására, ha a verssorok utolsó szavát hangsúlyosabban ejtjük, és valamilyen mozgásos tevékenységet is kapcsolunk hozzá. A kisgyerekek így még könnyebben megjegyzik a szöveget.
Íme egy példa - ne feledjük kihangsúlyozni a rímes szavakat!
Hátamon a zsákom, zsákomban a mákom
(Imitáljuk, mintha a hátunkon zsákot cipelnénk.)
mákomban a rákom, kirágta a zsákom,
(Ujjainkkal mutassuk a rák ollóit.)
kihullott a mákom, elszaladt a rákom.
(Ujjainkkal játsszuk el a szaladó mozgást.)
Tipp : Hátamon a zsákom címmel régebben megjelent egy cd is (kifestővel), melyen hasonló gyermekmondókák, versek, rigmusok és altatódalok találhatók. Minden mondókához és dalhoz van egy kis rajz, amit cd hallgatás közben a kisgyerek kiszínezhet.
Utolsó kommentek