Annak megértéséhez, hogy mik is valójában a számok, a gyerekeknek azt kell megérteni először, hogy mi is az a számolás, s ez meglepően nehéz. Könnyű rámutatni egy fára, és kimondani a nevét, de hogyan mutatunk rá a "háromra" mint elvont fogalomra?
Ahhoz, hogy a kisgyerek megértse, mit jelent azt, hogy "három", azt kell felismernie, hogy mi a közös három macskában és három teáskannában. Ehhez az első lépés annak megtanulása, hogy a dolgokat különféle módokon lehet csoportosítani.
Mit tegyünk?
- Szortírozzuk a mosnivalót fehérekre és színesekre!
- Válogassuk szét a szennyest gyapjú, pamut és műszálas anyagokra. Egy hároméves gyereknek ez túl nehéz, de a négyéves már követi a példánkat.
- A száraz ruhát szortírozzuk ruhafélékre és egyebekre!
- Válogassuk a tiszta ruhát "anyáéra", "apáéra" és "enyémre".
Mit tanul a kisgyerek?
A kicsi a szortírozás során megérti, hogy a dolgokat néha különböző módon csoportosíthatjuk, és persze természetes módon kapcsolódik be a házimunkákba.
Utolsó kommentek