Kutatási eredmények igazolták, hogy a "gyermekek nem gyakorolják azokat a dolgokat, amelyekre nem emlékeznek, ezért szükségük van a segítségünkre".
A mozgásokat és a szem-kéz koordinációt igénylő készségeket legkönnyebben úgy lehet elsajátítani, ha figyelünk valakit, megpróbáljuk megjegyezni, mit csinál, és gyakoroljuk a tevékenységet. A magyarázat és a visszacsatolás (dicséret vagy ösztönzés arra, hogy kipróbáljuk, mi az, ami működik) alapvető segítséget ad a gyermeknek a gyakorlásban és az emlékezésben.
A következő játékokkal fejleszthetjük gyermekünk szem-kéz koordinációját és megfigyelőképességét.
Fűzzük fel! (3 éves kortól)
Ebben a felfűzös játékban könnyedén formálhatunk különböző mintázatokat.
- Vegyünk elő különböző formájú tésztákat, amelyeket könnyen fel lehet fűzni.
- Osszuk a tésztadarabokat két vagy három csoportra, majd fessük be különböző színűre. Hagyjuk, hogy jól megszáradjanak.
- Mutassuk meg a gyermeknek, hogyan lehet felfűzni őket egy cérnára vagy zsinórra.
- Szorgalmazzuk, hogy hozzon létre különböző mintázatokat a szálon, például két piros után jöjjön egy kék. Ezután kössük össze a két véget, és akasszuk a gyermek nyakába, mint egy nyakláncot.
- Tésztamintázatokat úgy is kialakíthatunk, hogy a tésztadarabokat kartonlapra ragasztjuk.
Öltögess ügyesen! (4 éves kortól)
Ezzel a játékkal fejleszthetjük a gyermek szem-kéz koordinációját, valamint alakfelismerő képességét.
- Vágjunk ki kartonpapírból nagy alakzatokat, egy négyzetet, egy háromszöget és egy kört.
- Lyukasszuk ki az alakzatok széleit egy lyukasztóval vagy az olló hegyével.
- Egy zsinór vagy cérnaszál végét tekerjük körbe szorosan ragasztószalaggal, hogy egy "tűt" kapjunk (egy hosszú cipőfűző is megfelel a célnak).
- Mutassuk meg a gyermeknek, hogyan kell "varrni". Vezessük át a szálat az apró lyukakon - közben számoljunk együtt a gyermekkel -, amíg a végére nem érünk az alakzatnak.
Utánozó négyzetek (5 éves kortól)
Ebben a játékban nagyon éles megfigyelőképességre van szükség, hogy a gyermek megfelelően össze tudja párosítani a mintákat.
- Rajzoljunk két egyforma négyzetrácsot, mindegyikbe kilenc négyzetet: három sort és három oszlopot.
- Legyen az egyik a gyermeké, a másik a miénk. Színezzünk ki egyet a négyzetekből (a könnyebbség kedvéért kezdjük a középső négyzettel.)
- Mutassuk meg rácsunkat a gyermeknek, és kérjük meg, hogy keresse meg, és színezze ki a megfelelő négyzetet a saját rácsán.
- Ha a gyermek már nagyobb, tegyük a feladatot nehezebbé, és véletlenszerűen színezzük ki a négyzeteket, amelyeket aztán le kell másolnia saját négyzetrácsára, esetleg készítsünk nagyobb négyzetrácsot több négyzettel.
Utolsó kommentek